Idealan automobil ne postoji. Postoji samo model koji više ili manje „završava posao”. Kupci koji ne znaju ništa o automobilima ne treba da ga kupuju sami, bez saveta prijatelja i detaljnog pregleda majstora. Za automobilske sveznalice evo idealne prilike da obnove gradivo. Zabluda je da se automobil kupuje za jedno popodne ili posle nekoliko dana razmišljanja i biranja. Poželjno je na početku kupovine, pod uslovom da je novac obezbeđen, izbor svesti na što manje modela (najviše tri). Kada padne odluka o kupovini automobila, sledi nekoliko meseci „druženja” s novinama, oglasima, svakodnevno surfovanje internetom, obilaženje auto-placeva i slično. Ne treba žuriti s odabirom. Kada to prođe, sledi jedan od važnijih koraka, a to je odlazak da se automobil pogleda. Tu treba biti oprezan, ali pre odlaska kod prodavca kupac treba da se postavi tako da on kupuje auto i da on postavlja većinu uslova.
Idealan automobil ne postoji. Postoji samo model koji više ili manje „završava posao”.
Kupci koji ne znaju ništa o automobilima ne treba da ga kupuju sami, bez saveta prijatelja i detaljnog pregleda majstora. Za automobilske sveznalice evo idealne prilike da obnove gradivo.
Zabluda je da se automobil kupuje za jedno popodne ili posle nekoliko dana razmišljanja i biranja. Poželjno je na početku kupovine, pod uslovom da je novac obezbeđen, izbor svesti na što manje modela (najviše tri). Kada padne odluka o kupovini automobila, sledi nekoliko meseci „druženja” s novinama, oglasima, svakodnevno surfovanje internetom, obilaženje auto-placeva i slično. Ne treba žuriti s odabirom. Kada to prođe, sledi jedan od važnijih koraka, a to je odlazak da se automobil pogleda. Tu treba biti oprezan, ali pre odlaska kod prodavca kupac treba da se postavi tako da on kupuje auto i da on postavlja većinu uslova.
Po dolasku do potencijalnog ljubimca, prvi korak je detaljan pregled karoserije. Ukoliko su nejednaki zazori između školjke automobila i vrata (i haube), to je siguran znak da je auto bio havarisan i da su neki delovi na njegovoj karoseriji promenjeni možda i nekoliko puta. Moguće je i da je pretrpeo ozbiljne deformacije usled udara. Tragovi velikih oštećenja mogu biti vešto sakriveni, ali se oni najteže sakrivaju na donjem delu vozila. Bilo kakvi varovi na karoseriji znače da su neki delovi na školjci naknadno spajani. Takođe, nije na odmet proveriti oznake na staklima, farovima i žmigavcima. Originalni delovi imaju znak proizvođača automobila na sebi.
Obavezno treba otvoriti gepek, podići tapacirung i pogledati prostor pored i oko rezervnog točka, gde se obično vide deformiteti nastali usled udarca od pozadi. Zabluda je da automobil star više od pet godina nema nijednu ogrebotinu. Ako je takav, znači da je komplet prefarban i da je bilo većih oštećenja. Moguće je da je sastavljen čak i od dva automobila. Unutrašnjost vozila takođe može da otkrije dosta. Istrošenost papučica uvek govori o intenzivnoj upotrebi. Osim toga, obloga volana može biti izlizana. To ukazuje načinjenicu da je auto mnogo više vožen u gradskim uslovima. Više hiljada kilometara pređenih u vožnji gradom uvek ima veće posledice po stanje motora nego ista tolika kilometraža pređena na otvorenom putu. Povećan zazor na šarkama vozačevih vrata takođe ukazuje na intenzivno korišćenje auta na kratkim relacijama.
Ozbiljan kupac će tek nakon što je sve navedeno pregledao i kada ne postoje neke veće mane koje bi ga odgovorile od kupovine, sesti za volaz i okrenuti ključ.